نکاتی مهم برای سفر جاده ای فوق العاده به همراه کودکتان | در روز های تعطیلات بسر بردن به این معنی است که خانواده ها برای دیدن خانواده هایشان، جاذبه های گردشگری و توریستی، پارک های جنگلی و … دل به جاده و سفر های جاده ای بدهند. معمولا همراه داشتن کودکان در این سفرهای جاده ای چالش بزرگی است که گاهی حتی ممکن است شما را از انجام آن باز دارد. با چند نکته ای که در اینجا میخوانید و البته کمی چاشنی صبر و حوصله میتوانید یک سفر جاده ای دل انگیز همراه کودکتان داشته باشید.

سبد رخت ها

بله! شما میتوانید از یک سبد پلاستیکی بزرگ و یا همان سبد رخت هایتان( البته بسته به فضای ماشینتان) برای جمع آوری و همراه داشتن وسایل و لوازم مورد نیاز و لباس ها و اسباب بازی های کودکتان و به جای چمدان استفاده کنید. در اینصورت هم میتوانید لوازم مورد نیاز کودکتان را به راحتی پیدا کنید و هم اینکه در مقصد و پس از چیدن لباسها و وسایل فرزندتان از همان سبد برای جمع و جور کردن ریخت و پاش ها و حتی از آن برای کشیدن وسایلتان در کنار ساحل استفاده کنید.

نکاتی مهم برای سفر جاده ای فوق العاده به همراه کودکتان

خوردنی و نوشیدنی هایی که ریخت و پاش و کثیف کاری! نداشته باشد همراه ببرید.

هیچ سفر جاده ای بدون خوراکی ممکن نیست! سعی کنید در سفرتان به همراه کودک عزیزتان از خوردنی ها و نوشیدنی هایی بهره بگیرید که حداقل ریخت و پاش و کثیف کاری را داشته باشد، مثل دسر های میوه ای فشاری مخصوص کودکان و بیسکوییت های کراکر کوچک و میوه ها و سبزیجات برش خورده و داخل ظروف در دار تا کودکانتان بتوانند هم به راحتی از آنها استفاده کنند و هم اگر یکی از آنها افتاد ریخت و پاش کمتری داشته باشد.
در مورد نوشیدنی هم با وجود اینکه باید سعی شود تا بچه ها به نسبت کمتر از آنها استفاده کنند(تا دائما مجبر نباشید توقف کنید) اما از طرفی باید مراقب باشید تا بدن کودکتان دهیدراته (کم آب) نشود، پس از لیوان های در دار که به کمک نی یا دهانه میتوان از آنها نوشید استفاده و آن را داخل فضای جا لیوانی داخل خودرو نگهداری کنید.

نکاتی مهم برای سفر جاده ای فوق العاده به همراه کودکتان

اسباب بازی ها

میتوانید از یک جعبه ی پارچه ای و نیمه کاغذی که بتوان به راحتی در فضای بین صندلی عقب و جلوی ماشین قرار داد استفاده کرد و تعدادی از کتاب ها و اسباب بازی ها و خوراکی های کودکتان را در آن قرار دهید تا خودش بتواند به راحتی و بدون نیاز به کمک شما در طول سفر هرچه میخواهد از آن بردارد و استفاده کند.

نکاتی مهم برای سفر جاده ای فوق العاده به همراه کودکتان

پاتی (Potty)

سعی کنید برای کودکتان سطل پاتی(potty) (سطل مخصوص دستشویی کردن کودکان) به همراه داشته باشید، بچه ها در این سن ممکن است راجع به محل دستشویی خود حساس باشند و نتوانند به راحتی در هر جایی دستشویی کنند به علاوه ممکن است به راحتی دچار عفونت یا آلودگی شوند، پس بهترین راه برای برقراری راحتی بیشتر فرزندتان همراه داشتن سطل پاتی کودکتان است.

نکاتی مهم برای سفر جاده ای فوق العاده به همراه کودکتان

لباس های راحت

سعی کنید راحتترین و مورد علاقه ترین لباس فرزندتان را برایش انتخاب کنید و همیشه یک یا دو دست لباس تمیز دیگر در کیفتان داشته باشید تا اگر لباسهایش خیس یا کثیف شد آن ها را عوض کنید و شرایط راحتی را برایشان در خودرو ایجاد کنید.

دستمال های مرطوب

دستمال های مرطوب بهترین دوست مادران در سفر های جاده ای میباشد، هر گاه احساس کردید که دستها و صورت دلبندتان کثیف شده میتوانید از آن استفاده کرده و شادابی را به کودکتان باز گردانید.

برنامه ریزی سفر در زمان خواب و استراحت فرزندتان

در صورت امکان سعی کنید زمان بندی سفر به گونه ای باشد که که در زمان استراحت فرزندتان باشد، در اینصورت چند ساعتی را با آرامش بیشتری سفر خواهید کرد.

برای مکان هایی که قصد دارید برای استراحت بایستید از قبل برنامه ریزی کنید

سعی کنید مکان های استراحت خود را از قبل بشناسید و مکانهایی را انتخاب کنید که کودکتان هم بتواند اندکی از انرژی خود را در آن با راحتی تخلیه کند، غذای راحتی را برای یکی از این توقف ها تهیه ببینید و در آخر هم غذای کودکتان را همواره در ظرفی جداگانه به همراه داشته باشید تا در هنگام گرسنگی به او بدهید.