وب سایت Airbnb ، مزایا و معایب :یک سایت خیلی مفید رو می‌خوایم معرفی کنیم و مشکلش برای ما!
اینکه اجازه دهیم افرادی کاملا غربیه وارد خانه‌مان شوند، برای بسیاری از افراد، ایده‌ی خوبی به‌نظر نمی‌رسد. همین‌طور برعکس، ورود به خانه‌ی غریبه‌ها نیز کاری عجیب است که حتی بعضی از ما تصورش را هم نمی‌کنیم. اما برای میلیون‌ها کاربری که از وب‌سایت اشتراک محل اقامت Airbnb استفاده می‌کنند، این ایده نه‌تنها خوب بلکه فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد.

سایت ایربی‌ان‌بی یک وب‌سایت هست که مردم در آن مکان‌های اقامتی رو کرایه می‌دن، کلا سیستم اینطوری که کاربران شامل دو دسته هستند، یکی مهمان‌ها، یکی میزبان‌ها. باید اکانت باز کنید ایمیل و شماره تلفن معتبر، کارت شناسایی و… رو وارد پروفایلتون کنید، اگر قراره میزبان باشین باید قیمت ملک(بر طبق قوانین)، عکس‌های ملک و… را به صورت آنلاین آپلود کنید. بعد از اقامت، هم می‌شه نظر داد، رتبه داد و… تا راهنمایی برای بقیه مسافرها باشد.
تقریبا بیش از دو میلیون مکان فهرست شده در ۳۴٫۰۰۰ شهر و ۱۹۰ کشور، در این سایت ثبت شده. بعضی‌ها فکر می‌کنند فقط مکان‌های ارزان در این سایت هست که باید بگوییم اشتباه است و متناسب با هر سلیقه‌ای چه اقامتی در یک آپارتمان و یا یک قصر رو می‌تونین توی این سایت پیدا کنید.

این شرکت از زمانی‌که در سال ۲۰۰۹ آغاز به کار کرد، سالانه به میلیون‌ها مهمان کمک کرده است تا جایی را برای اقامت پیدا کنند.البته این سرویس هم مثل بسیاری از سرویس‌ها و خدمات دیگر که مبتنی بر اعتماد متقابل است، با مشکلاتی مواجه می‌شود اما وقتی شش میلیون نفر به آن اعتماد می‌کنند، به‌نظر می‌رسد که گزینه‌ای مناسب برای اقامت باشد و ارزش امتحان‌کردن دارد.

اما متاسفانه این شرکت به کاربران از کشور های ایران،سوریه،کره شمالی سرویس نمی دهد!!!!!! با توجه به گرونی نرخ ارز و بالارفتن قیمت بلیط ها، استفاده از این سرویس می توانست بسیار برای ایرانی ها مفید باشه!

چند تا سایت ایرانی هم هستن که دارن همین کارو می کنن ولی فقط مختص به داخل ایران میشه و هنوز اعتماد لازم جهت استفاده را از مسافران کسب نکردن!
با امید به روزی که اعتبار ایران در جهان بهتر بشه تا شاهد چنین تحریم های مسخره ای نباشیم!